måndag 7 maj 2012

Buongiorno mitt medelhav!!!!



Ja, nu går det undan!!!!

En ny mur har byggts, över 2 meter hög och 6 meter lång!
(Väggen i bakgrunden, är grannens garage)
Jag murar och mannen lägger på lecablocken. I veckan ska vi
börja med att mura upp dom upphöjda bäddarna. Sen ska
allt putsas, tar ett par veckor för att bränna, sen ska det målas kritvitt!!!
Välvda dörrar ska byggas, till dom välvda dörrhålen.
Markstenen la vi i höstas för att slippa få en massa ogräs. Vi har inte fogat på grund
av att en pergola ska till, blir antigen i armeringsjärn eller vvs-rör!!!

Så nu är mitt medelhav u-format och vi kommer att slippa blåsten i och med dörrarna!
3 väggar som kommer att alstra värme plus markstenen! Kommer att göra gott för
växterna och oss! Köket ligger i anslutning till medelhavet. Här ska vi njuta av god mat och dryck och i goda vänners lag. Grill och ett litet utekök i anslutning till medelhavet är ett måste!!!

Ja, detta är väl också ett vårtecken, vilket är mitt bidrag för denna 10;e veckan!!!

Kram Mimmi




19 kommentarer:

Giancarlo sa...

felice settimana per Te....ciao

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow! Och med det milda klimat ni har där nere kan du odla medelhavsväxter, kan se det framför mig.
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Underbart!
Älskar medelhavet och dess växter..
Kram Lily

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Så fint och mysigt!
Nu kommer ni slippa blåst och får insynsskydd.
Lycka till med odlingen sen.
Kram Anette

Vintage House sa...

Wow det kommer att bli toppen:)
ha en go onsdag...
kram
sandra

G:a Affären sa...

Vad är det jag läser, ska ni mura så högt och långt!
Och jag blir väldigt intresserad hur ni murar de upphöjda bäddarna, använder ni lecablock då också? Mina pallkragar börjar bli gamla och det är snart dags att byta ut dem, att mura bäddar låter lockande.
Dörrar, pergola...det låter som Medelhavet är nära.
Gillar ditt bord, så mycket fint!
Ciao, ciao,
/Cia

Marie sa...

Underbart, det kommer att bli toppenbra!

Kram Marie

idémakeriet sa...

O vad härligt det låter, det kommer säkert vara jätte skönt och lä därinne, som du säger härligt för växterna och för människor.
Ni har en del att göra, lycka till med allt.
jag blir nyfiken på resultatet.
Kram Gerda

Black Iris sa...

Ojoj, så bra ni kommer att få det vid ert alldeles egna Medelhav..

Kram Maidi

Norr om Köpenhamn sa...

Ciao bella!
Ååååh så fint ni kommer att få det. Jag älskar medelhavsstilen ute. Drömmer själv om en sådan liten plats. Mina föräldrar har gjort en underbar piazza i sin trädgård..såååå fin :o)

Njut av långledighet! Ska bli skoj att se helheten när ni är klara :o)
Kram
Ulrika

Anonym sa...

Låter som att det kommer att bli great.
Spännande!!!
Kram
AC

Frida sa...

Det ser jättefint ut! Kram Frida

Frida sa...

Förresten går det bra om jag länkar till dig Mimmi? Kram

Frida sa...

Det går jättebra. Kram Frida

Vår sekelskiftes-dröm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
emmashem sa...

Låter ju hur bra som helst:)
jag har tävling där man kan vinna en av mina tegelpannor, kika in och var med om du vill:)
Önskar en fin fredag!
Kram Emma

idémakeriet sa...

Tack för din söta hälsning och komplimangen om mina halsband.
Roligt att höra att du tyckte om de.
Ha det gott
Kram Gerda

Annika Christensen sa...

Hej

Är så nyfiken på hur medelhavsträdgården blev!
Verkar bli en dröm plats.
Hörs
Annika

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det kommer bli så fint när det blir klart. Åhh vilket bord sen, jag skulle vilja ha bast flaskan med ett ljus i.
Kram Anette